ACCÉS
ESO, GB
CFGM
Cicle Formatiu de Grau Mitjà
PRESENCIAL
2000 h LECTIVES
2 cursos
500 h EMPRESA
MATINS
DL-DV 08:00-14:10
Estudiant aquest cicle formatiu obtindràs la titulació de tècnic o tècnica en gestió administrativa, i aprendràs dur a terme operacions de gestió administrativa en l’àmbit públic i privat d’acord amb la legislació vigent, de forma eficaç i amb qualitat de servei.
SORTIDES PROFESIONALS
El perfil professional d’aquest cicle formatiu està adaptat a la realització de treballs d’auxiliar administratiu en tota classe d’entitats, tant públiques com privades, per exemple: oficines del Govern Balear, Ajuntaments, INEM, Hisenda, Seguretat Social, empreses de qualsevol sector i activitat (hoteleria, calçat, banca, caixes d’estalvi, assessories, informàtica,…)
Auxiliar administratiu
Recepcionista
Empleat d'atenció al client
MÒDULS
1r curs (pla d'estudis NOU)
Comunicació empresarial i atenció al client (130 h)
Aprendre a seleccionar tècniques de comunicació empresarial i transmissió de comunicació oral i escrita. Realitzar l’arxiu de la informació. Reconeixement de les necessitats del client i atenció a les seves consultes, queixes i reclamacions, sempre aplicant procediments de qualitat per a la potenciació de la imatge de l’empresa.
Operacions administratives de compravenda (130 h)
Realitzar càlculs de preus de venda, compra i descomptes. Confeccionar documents administratius de les operacions de compravenda. Realitzar liquidacions de les obligacions fiscals. Controlar les existències del magatzem. Tramitació de cobraments i pagaments
Empresa i administració (100 h)
Analitzar els processos d’innovació empresarial. Estudiar el concepte jurídic d’empresa i empresari, així com el sistema tributari i obligacions fiscals. Donar a conèixer l’estructura funcional i jurídica de l’administració pública i les seves relacions amb l’empresa, així com, la gestió de tota la documentació davant l’administració.
Tractament informàtic de la informació (200 h)
Aprendre a utilitzar correctament i en destresa el teclat informàtic i a instal·lar i actualitzar aplicacions informàtiques. Elaborar documents i plantilles amb fulls de càlcul i processadors de textos, així com utilitzar bases de dades. Elaborar presentacions amb integració d’imatges i vídeos. Aprendre a gestionar el correu i l’agenda electrònica.
Tècnica comptable (140 h)
Estudiar el patrimoni empresarial i la metodologia comptable. Conèixer els PGC de Pimes i aprendre a comptabilitzar els fets econòmics bàsics. Aprendre a utilitzar aplicacions informàtiques de comptabilitat.
Anglès professional (160 h)
Analitzar i produir missatges orals. Emetre i interpretar missatges escrits. Identificar i interpretar els elements culturals més significatius dels països de parla anglesa.
Itinerari personal per a l’ocupabilitat I (90 h)
Analitzar la recerca activa d’ocupació i la gestió del conflicte i equips de treball. Estudiar el distints tipus de contractes de treball i les relacions amb la Seguretat social. Aprendre a avaluar el riscos professionals i laborals, així com, l’aplicació de mesures de prevenció i protecció en l’empresa.
Digitalització aplicada als sectors productius (30 h)
Mòdul de caràcter transversal que conté la informació per reconèixer la importància de la digitalització en els diferents sectors productius i la seva funció com a element transformador de l’economia.
2n curs (pla d'estudis ANTIC)
Operacions administratives de recursos humans (150 h)
Estudiar la tramitació administrativa dels processos de captació i selecció de personal. Aprendre a confeccionar contractes laborals i nòmines. Elaborar documentació en relació a les incidències laborals, sempre aplicant procediments de qualitat de gestió integrals de recursos humans.
Tractament de la documentació comptable (150 h)
Aprendre a preparar documentació de suport dels fets econòmics i fer el seu registre comptable. Realitzar les operacions de comptabilització d’un exercici complet i fer les oportunes comprovacions de comptes.
Empresa a l’aula (170 h)
Estudiar les característiques del projecte de l’empresa a l’aula. Organitzar la gestió de l’activitat tant pel que fa a la documentació, a les politiques comercials i màrqueting i als recursos humans. Aprendre a treballar en equip.
Operacions auxiliars de tresoreria (170 h)
Formació en centres de treball (400 h)
Identificar l’estructura i organització de l’empresa. Aplicar hàbits ètics i laborals. Elaborar la documentació encomanada. Realitzar tots els tràmits, gestions i registres administratius propis del lloc de treball. Realitzar tasques de venda, promoció del producte de l’empresa i atenció als clients.
COMPETÈNCIA GENERAL
Realitzar activitats de recolzament en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant en les empreses públiques com privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons les normes de riscos laborals i protecció ambiental.
QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
- COMPLETES:
- Activitats administratives de recepció i relació amb el client (ADG307_2)
- UC0975_2: Rebre i processar les comunicacions internes i externes.
- UC0976_2: Realitzar les gestions administratives del procés comercial.
- UC0973_1: Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència.
- UC0978_2: Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic.
- UC0977_2: Comunicar-se en una llengua estrangera amb un nivell d’usuari independent en les activitats de gestió administrativa en relació amb el client.
- UC0233_2: Manejar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació.
- Activitats de gestió administrativa (ADG308_2)
- UC0976_2: Realitzar les gestions administratives del procés comercial.
- UC0979_2: Realitzar les gestions administratives de tresoreria.
- UC0980_2: Efectuar les activitats de suport administratiu de Recursos Humans. UC0981_2: Realitzar registres comptables.
- UC0973_1: Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència.
- UC0978_2: Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic.
- UC0233_2: Manejar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació.
- Activitats administratives de recepció i relació amb el client (ADG307_2)
TITULACIÓ
Títol de Tècnic en Gestió Administrativa.
DURADA
La durada del cicle és de 2.000 hores, organitzat en dos cursos. el primer és de 960 hores i el segon de 1040, de les quals 400 hores, durant el darrer trimestre es dediquen a la formació en centres de treball.
Continuació d'estudis
- Qualsevol altre cicle de grau mitjà
- Amb 18 anys, mitjançant prova d’accés (només part comuna) o curs d’accés, accés a cicles de grau superior de la família professional d’administració.
- Batxillerat
MÉS INFORMACIÓ
Vos podeu adreçar al cap de la família professional d’administració.