que és l' aula d'emprenedoria?
Les aules d’emprenedoria són espais on es potencia la competència emprenedora i on es concep l’estudiant com a protagonista del seu procés d’aprenentatge. El professor és un guia pels estudiants en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
A les aules d’emprenedoria poden participar tots els alumnes que cursen Formació Professional i també els exalumnes que fa com a màxim 3 anys que han finalitzat els seus estudis de Formació Professional.
Els objectius de les aules d’emprenedoria són:
- Desenvolupar les “soft skills”- creativitat, lideratge, flexibilitat, compromís, etc.
- Crear un espai físic per potenciar la curiositat per l’emprenedoria, innovació i el treball en equip.
- Fomentar la col·laboració i aprenentatge entre alumnes, exalumnes, empreses, institucions i organitzacions.
- Guiar als alumnes en el seu projecte empresarial
- Facilitar la constitució d’empreses i l’autoocupació de manera responsable , social i ètica.
Experiències de l'Aula d'emprenedoria
El passat 19 de desembre el nostre centre esdevingué un punt de trobada entre talent, empresa i formació amb la celebració de la primera edició del PAUWORKING’25. Aquest projecte es va emmarcar dins la convocatòria dels Projectes d’emprenedoria d’FP 25-26 (CALIDAD 2025-FSE) en la qual el Pau Casesnoves va ser seleccionat amb el PauWorking.
Aquesta jornada va permetre als alumnes establir contacte directe amb el món laboral, a les empreses conèixer el talent que s’està formant al centre i als professors reforçar els vincles amb l’entorn productiu.
Va ser una jornada intensa d’orientació, treball en xarxa i oportunitats reals que apropa l’aula a la realitat professional i contribueix a impulsar el futur dels nostres estudiants.
Volem expressar l’agraïment a totes les empreses, professionals i participants que han fet possible aquesta iniciativa.
Les empreses participants foren:
- ASINEM – BAIXA TENSIÓ
- GARDEN HOTEL GROUP
- ZAFIRO HOTELS
- IPROOM
- MJS ACADEMY
- MULTIAUTO PALMA SL
- FORMACIONLUPLANAS
- EQUIPAMOVIL
- TECNOLOGIES INDUSTRIALS
- DOMOTECH SOLUTIONS
- ESTACION ITV VEGABAJA S.A.
- ELÈCTRICA FERRER
- EMC2
- ESTACION ITV VEGABAJA SA
- RG BUGADERIES
- CAMPER
- WORLD2MEET
- ONEMOTORS
- RENAULT INCA
- SERVIMAN
- EROSKI

Programa: CALIDAD 2024
- Manipulació de vehicles elèctrics
– Substitució de bateries



Programa: CALIDAD 2023
- Visita al Senat (Madrid)
- Visita al Centre de Supercomputació (Barcelona)
- Visita a la fàbrica SEAT (Martorell)
- Visita aules emprenedoria (Madrid)



Participació a la jornada d’emprenedoria:
- Jornada de cohesió al Poliesportiu municipal de Pollença, pels Grau Bàsic i els Graus Mitjans.
- Conferència “La meva companya de feina és una IA” a càrrec d’Antoni Aloy, a l’edifici de l’antiga Industrial.
“Taller d’habilitats comunicatives” a primer de grau superior d’Administració i Finances, realitzats per na Belén Gálvez.
“Taller de comunicació a l’emprenedoria” a cada primer de grau superior, excepte l’anterior, realitzats per na Sarai Soto.
“Taller de Soft Skills a l’àmbit de l’emprenedoria” a cada grup de primer de grau mitjà, realitzats per na Sarai Soto.
“Taller de Soft Skills” a primer i segon de grau bàsic, realitzat per na Maria Antònia Isern.
Durant el curs s’han assessorat 2 estudiants del CFGS Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma.
Participació a la jornada d’emprenedoria al Teatre Principal d’Inca.
“Taller d’habilitats comunicatives” a cada grup de segon de grau superior, realitzat per na Belén Gálvez.
“Taller de Soft Skills a l’àmbit de l’emprenedoria” a cada grup de primer de grau mitjà, realitzats per na Sarai Soto.
“Taller de comunicació a l’emprenedoria” a cada primer de grau superior realitzats per na Sarai Soto.
Durant el curs 21/22 un total de 4 alumnes han fet servir l’espai de co-working. Els alumnes eren dels cicles de GM d’electricitat i GM d’informàtica.
Taller d’intel·ligència emocional per emprenedors
EQUIPAMENTS i serveis de l'aula d'emprenedoria
L’aula està ubicada als espais del CEP d’Inca, al c/ Mestre Torrandell, 59. Està equipada amb el següent mobiliari:
-2 llocs de feina, amb equips informàtics amb connexió a xarxa i impressora
-Taules de reunions modulars amb cadires ergonòmiques
-Espai de creativitat
Serveis ofertats
-Assesorament per part de la coordinadora de l’aula, així com per part del professorat del departament de FOL durant 10 hores setmanals.
-Assessorament per part d’experts en Màrqueting, fiscalitat, recursos humans…
contacte
Vols contactar amb nosaltres per tenir més detalls de l’experència de l’aula d’emprenedoria?
Vols colaborar amb nosaltres?
Pots contactar al correu emprenedoria@paucasesnovescifp.cat
Per a més informació https://fonseuropeuseducacio.caib.es/
